poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Rytuał zespolenia

         Znany tez pod nazwą Połączenia. Poleca na zespoleniu ludzkiej duszy z mocą boga Anubisa, a czasem nawet z samym Anubisem, lecz ostateczny poziom połączenia jest bardzo trudny do osiągnięcia, ponieważ wymagane jest co najmniej jedno z wymienionych:
         — idealna świadomość ciała (również swojej seksualności),
         — regularna i dokładna praktyka czarnej magii (np. posiadanie horkruksa),
         — spożywanie eliksiru z krwią psa lub szakala,
         — uznanie Horusa za swego wroga (jako że orzeł utożsamiany z Horusem jest naturalnym wrogiem szakala),
         — można zostać wybranym przez Anubisa.

         Przeważnie to praktykowanie czarnej magii jest najbardziej przychylne, gdyż Anubis jest łączony z mumifikacją, ale i okrzyknięto go patronem tych, którzy zgłębiają ciemne moce.
         Rytuał był popularny głównie za czasów Średniego Państwa, lecz później Anubis wcale nie stracił na znaczeniu. Sama ceremonia może być niebezpieczna dla słabej osobowości, gdyż ciemna moc potrafi przejąć kontrolę nad ciałem, a nawet może je zniszczyć. Zapisano kilkadziesiąt przypadków, które zakończyły się śmiercią kapłanek (Anubis zazwyczaj wybiera kobiety).

         Połączenie dzieli się na trzy etapy:
1.    Westchnienie
Zwróceni twarzami do posągu Anubisa kapłani wdychają opary płonących w ognisku suszonych kwiatów i liści konopi rubelli (łac. rubella różyczka), co pozwala uwolnić umysł od zbędnych myśli i skupić się na istocie ceremonii. A wszystko to przy dźwiękach bębna lub grzechotek wypełnionych ziarnami pszenicy. Podłoga musi być pokryta pyłem powstałym ze zmielonych na proch kości szakali i opiłków złota, co ma oddzielić uczestników rytuału od przyziemnego życia — dzięki temu kapłani przestają należeć do świata ziemskiego, ale i pozagrobowego; są wolni i otwarci na przyjęcie Anubisa.

2.    Psie serce
Kiedy już zmysły są wolne od zbędnych myśli, przyprowadzony zostaje szakal ze związanym pyskiem. Srebrnym nożem (jedynie srebrnym, gdyż srebro zabija również złe duchy i wampiry, jest też przychylne bogom) należy rozpruć brzuch i klatkę piersiową, i wyrwać bijące jeszcze serce, a krwią dzikiego psa każdy kapłan i kapłanka musi posmarować twarz, piersi i łono. Dzięki temu rytualnemu zabójstwu następuje oczyszczenie ciała z człowieczeństwa.

3.    Udżmet
Jest to rytualny taniec polegający na rytmicznych ruchach i wstrząsach górnych partii ciała, ma to pomóc uczestnikom ceremonii oświadczyć Anubisowi swoje oddanie i gotowość na przyjęcie. Do tego należy posypywać głowę proszkiem ze złota i kości, co ma być ostatecznym gestem oczyszczenia myśli. Może trwać to od kilku minut do nawet wielu godzin; zawsze tańczy się do skutku, wzywając boga po imieniu: Przewodnik Dusz, Wielki Wagowy w Sali Sądu Ozyrysa, Ostatni Bóg, Leżący Na Brzuchu Jego.

         Kiedy już Anubis wybierze ofiarę, przenika ją czarna magia w najczystszej postaci — jeśli dana osoba przeżyje ten wstrząs, bóg może wniknąć głębiej w ciało; można to rozpoznać po krwotoku z oczu, nosa, ust i uszu, a także po wykrzykiwanych słowach, lecz to występuje bardzo rzadko.

         Anubis nie zawsze wybiera ciągle tę samą kapłankę, może jej okazać łaskę tylko raz, a nawet wcale, gdyż nie każdy może go zainteresować. Nie ma konkretnych oczekiwań, aby brać udział w Połączeniu, wymagane jest jedyne odpowiednie pochodzenie, aczkolwiek nie każdy kapłan jest na tyle odważny, aby tak bardzo ryzykować.

         Rytuał zespolenia nie jest zarezerwowany tylko dla Anubisa. Zarejestrowano nieliczne przypadki opętania przez Setha, Sachmet, a nawet Hathor, lecz żaden z czczonych bogów nie jest tak chętny do objawień, jak Anubis. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz